Forum

Welkom Gast 

Show/Hide Header

Welkom Gast, posten in dit forum vereist Registratie

Pagina's: [1]
Auteur Onderwerp:Dwang arbeid
desmond
Beginnend subje
Post Dwang arbeid
on: 15 July, 2018, 00:14

Je leest er wel eens over in de krant: seizoensarbeiders die uitgebuid worden.
Lange dagen, slechts omstandigheden, vooral oost-europeanen zijn het slachtoffer.
En hoe komt het toch dat ik zoiets alleen in de krant lees?
Waarom vind ik geen advertentie's waarbij er gezocht wordt naar personeel?

Mag zoiets geplaatst worden tegen op dit forum:

Gezocht: gehoorzame, onderdanige hardwerkende seizoensarbeiders voor langdurig, eentonig, lichamelijk werk. Omstandigheden zijn zwaar: Het oogsten duurt ca. 8 weken, in die periode moet je 14 tot 16 u per dag werken, 7 dagen per week. Je verblijft op het terrein, krijgt er 2 maal daags een eenvoudige maaltijden, onvernachten kan in de schuur.

Zou jij, net als ik, ook ONMIDDELIJK reageren op die advertentie?

breislaafj-
e
Beginnend subje
Post Re: Dwang arbeid
on: 4 August, 2018, 18:39

Hoi Desmond,

Wat een leuke vraag stel je hier.
Zoals jij het hier omschrijft zou ik er zelf niet direct op reageren, zou ook niet mogen, want dan zou ik die opdracht van Mrs moeten krijgen.
Ik denk dat je dit toch wel onderschat, 7 dagen per week 14 tot 16 uur per dag zware lichamelijke arbeid moeten verrichten zal je niet meevallen.
Ik heb in mijn jonge jeugd bij een vriend wel op de boerderij meegeholpen, stropakjes op wagens maken enz. Ik kan je garanderen dat zoiets zwaar werk is, zou er niet aan moeten denken om zoiets weken lang te moeten doen.
Dan doe ik liever de werkzaamheden hier in huis, die zijn in ieder geval lichter, lange dagen maak ik alsnog wel, maar zit ook ontspannen werk als breien en spinnen bij.

Zou jij het echt doen, en een overeenkomst onderteken dat je zonder voorwaarden de 8 weken vol zou maken en dat ze je mogen straffen als je het niet goed doet?

ik hoor graag.

groet,

brei{MrsM}

Pagina's: [1]