Forum

Welkom Gast 

Show/Hide Header

Welkom Gast, posten in dit forum vereist Registratie

Pagina's: [1]
Auteur Onderwerp:Vluchtende prooi
Wesley
Beginnend subje
Post Vluchtende prooi
on: 21 April, 2014, 15:39

Het onderstaande gedicht heb ik een paar jaar geleden geschreven na een kortstondig contact met een Domina en ik uiteindelijk de beslissing had genomen een andere weg in te slaan.

Opgewonden turen Uw mooie groene jagersogen
naar iets dat zich als een potentiele prooi had ontpopt
hij verdwijnt langzaam in de verte en U denkt zonder mededogen
had Ik hem nu toch maar vastgebonden en in een kooitje gestopt

De prooi kijkt achterom en ziet de schoonheid vervagen
als een schim in de opkomende mist
hij zit nog vol met allerlei vragen
och, als hij de antwoorden eens wist

rennen/vluchten om teleurstelling te voorkomen
en toch was hij ook graag gebonden
overgeleverd aan Uw wensen en dromen
en aldoende geborgenheid en liefde gevonden

waarom zo moeilijk doen, je leeft tenslotte maar 1 keer
en voorlopig ben ik nog niet bezweken
het is geen kwestie van durven of uitproberen meer
maar het is wel belangrijk dat ook verder wordt gekeken

het lot leidt je soms naar andere of meerdere wegen
maar welke keuze ook, het zal nooit vrijblijvend zijn
wijsheid wordt vaak pas achteraf verkregen
wordt het spijt, berusting, "hemelse" vreugde of juist "helse" pijn?

Eleonora
Beheerder
Post Re: Vluchtende prooi
on: 21 April, 2014, 15:54

Mooi gedicht, Wesley!

Zou je iets kwijt willen over het contact dat je had met je Domina, en waar het precies mis is gegaan? Het klinkt alsof het heel veel voor je heeft betekend.

Ik hoop in ieder geval dat je iets aan de wijsheid hebt gehad die je na de breuk hebt mogen ontvangen.

Wesley
Beginnend subje
on: 21 April, 2014, 20:23

Bedankt Eleonora voor het compliment. Ja, ik wil zeker hierover iets delen, dat maakt het gedicht misschien ook meer en beter begrijpbaar.

Indertijd heb ik ruim vier maanden contact gehad met deze Domina. Het eerste contact was redelijk onschuldig, maar al snel ontwikkelde het zich tot een intensief contact. Dat werd voornamelijk door de Domina gedreven, maar ik liet het gebeuren, het beviel me wel. Wat me eerst niet duidelijk was, maar later duidelijk werd, is dat Zij een 24/7 relatie wilde. De frequentie van onze ontmoetingen werd opgevoerd en ook de duur van onze ontmoetingen. Ik vond het spannend en het trok me aan. Ze had een plezierige manier van domineren en wist mij steeds een stapje verder te krijgen. Ik vond het ook leuk om bij elke ontmoeting een cadeau voor Haar mee te nemen.

Op een gegeven moment vroeg Zij mij of ik me de volgende dag (zaterdag) ’s ochtends om 9 uur bij Haar wilde melden. Ze wilde mij eens een dag lang onder Haar hoede nemen. Ze overviel mij met dat verzoek, want ik had die dag al andere afspraken gemaakt. Maar Ze wist mij zover te krijgen dat ik die afspraken afzegde en die dag voor Haar beschikbaar zou zijn. Ik vond het lastig om die afspraken af te zeggen, had me ook helemaal niet voorbereid op zo’n dag, maar Ze was toen gewoon onweerstaanbaar voor mij. Het verlangen om er voor Haar te zijn, om aan Haar wensen te voldoen was gewoon groter dan de spanning die dat onverwachte verzoek bij mij teweeg bracht.

Die dag was werkelijk geweldig, ik voelde me heerlijk bij Haar. Die dag was duidelijk ook tot Haar genoegen, dat liet Zij mij op het eind ook merken. Ze zei dat Ze mij wel altijd voor Haar wilde hebben, dat ik van en voor Haar zou zijn, dag en nacht. Ze zei het op zo’n toon dat ik meteen wist dat Zij het heel serieus bedoelde. Ik schrok ervan en normaliter zou ik meteen de boot hebben afgehouden, maar na zo’n dag was ik helemaal in een roes en ik ging er serieus op in. Ik zei wel eerlijk dat het mij overviel en dat ik er nooit zo over nagedacht had. We spraken af dat we eerst met een weekend zouden beginnen, kijken hoe dat liep en dan verdere afspraken maken. Zij liet er duidelijk geen gras over groeien want ze stelde voor om meteen het weekend er op af te spreken. Ik kon gewoon geen nee zeggen. Ik zou het wel gedurfd hebben, dat was het probleem ook niet, want ik mans genoeg, maar Ze had bij mij die dag een enorm verlangen teweeg gebracht. Ik was Haar dienaar, maar zelfs op de momenten dat ik gebonden was, voelde ik mij vrij.

Het weekend erop was ik dus bij Haar en het werd een enerverend en intensief weekend. Zij wist heel goed de spanning op te bouwen en weer tijdig af te bouwen. Zij was niet streng en zeker geen bitch. Maar Ze wist op subtiele wijze mij zover te krijgen dat ik me zowel fysiek als geestelijk vrijwillig helemaal aan Haar wilde en kon overgeven. De machtsverhouding was duidelijk en Zij liet mij ook voelen/ervaren dat ik Haar toebehoorde. Op het eind van het weekend zei Ze tegen mij dat Ze mij eigenlijk nu zou moeten opsluiten en mij voor Haar alleen zou moeten houden, maar Ze wilde dat ik geheel vrijwillig voor Haar zou kiezen. Ik wist dat Zij dat opsluiten niet echt serieus meende, maar er was wel een duidelijke ondertoon aanwezig dat ik Haar verzoek serieus zou moeten overwegen. Ze zei dat Ze mij tot het eind van de maand de tijd zou geven om met een duidelijk antwoord naar Haar terug te komen. Dat was nog 10 dagen. In die periode ging echt alles door mijn hoofd. Enerzijds het verlangen om geheel voor Haar te zijn, anderzijds zag ik ook wel de praktische bezwaren. Ik had/heb een goede baan en moet geregeld naar het buitenland. Daarnaast heb ik ook mijn sociale contacten en zag op tegen de beperkingen die een 24/7-relatie met zich mee zou brengen. Natuurlijk begreep ik dat daarover wel afspraken te maken waren. Maar het was te onverwacht, ik was er niet aan toe en de tijdsdruk was enorm. Er was in mij een hele strijd gaande, tussen ratio en gevoel, tussen diep verlangen en realiteitszin. Er hebben een heleboel scenario’s in mijn gedachten afgespeeld, maar ik kwam er niet uit.

Maar wat moest ik Haar nu antwoorden? Ik zag geen tussenweg, het was of volledige overgave of afscheid. Ik heb toen voor het laatste gekozen. Ik heb mijn gevoelens in een gedicht verwoord en Haar dat meegedeeld. Om Haar ook duidelijk te maken dat mijn beslissing niet gemakkelijk en zeker niet vanzelfsprekend was. En dat ik nog vol vragen zat, maar die liever niet wilde stellen. Het voelde aan als vluchten, al wist ik niet waarheen en met welk gevolg. Het was voor mij niet gemakkelijk om dit los te laten, de strijd in mij was na dat gedicht nog duidelijk niet ten einde.

Eleonora
Beheerder
on: 21 April, 2014, 21:51

Phoe, een vrij heftige situatie zeg! Maar vanuit jouw perspectief vind ik het heel logisch.

Het klinkt een beetje alsof je voormalig Domina de gelijkheid (op menselijk vlak) in de relatie tussen Meesteres en slaaf volledig naast zich neer heeft gelegd. Een 24/7 relatie met iemand op zo'n korte termijn aangaan, is niet zomaar iets wat je doet. Of het nu een BDSM-relatie is of niet, er zijn nu eenmaal grenzen waar je niet omheen kunt.

Wanneer je beide instemt met een 24/7 relatie, hoe deze er ook uit ziet, dan sta je er met gelijkheid in. Zodra de één zich gedwongen voelt of als er issues zijn die niet besproken kunnen worden omdat de ander hier geen gehoor aan geeft, dan is die gelijkheid niet meer in evenwicht en gaat het mis. De enige uitweg is niet vluchten, maar voor jezelf kiezen. In mijn optiek is dat dan ook de enige juiste keuze.

Dus de vraag is: neem je het jezelf kwalijk? Want in het slot van je gedicht lijk je hier nog mee te worstelen.

Wesley
Beginnend subje
on: 21 April, 2014, 22:47

Nee, ik neem het mezelf niet kwalijk. Het was toentertijd een moeilijke beslissing en inderdaad, toen ik het gedicht schreef worstelde ik er ook mee, want het verlangen was behoorlijk aangewakkerd. Maar ik neem het Haar ook niet kwalijk. Het was een relatief korte periode, maar wel intens, ik heb daardoor wellicht bij Haar ook bepaalde verwachtingen gecreëerd. Ik vond het een hele leuke en opwindende periode en heb mezelf helemaal kunnen geven, maar de ultieme stap heb ik niet kunnen maken. Waarschijnlijk ook om een mogelijke teleurstelling te voorkomen.

Daar heb ik nu geen spijt van, want daarna heb ik meerdere en wisselende ervaringen opgedaan, mezelf en mijn gevoelens beter leren kennen. En BDSM blijft spannend en opwindend en het heeft mijn gevoelsleven ook zeker verbreed en uitgediept. Het heeft ook geleid tot meerdere gedichten, dat blijft toch een mooi instrument om je gevoelens in kwijt te kunnen.

Pagina's: [1]